Rusko-britanski medijski rat: hoće li RT i BBC biti protjerani iz V. Britanije odnosno Rusije?

Najvjerojatnije da hoće. Naime, jučer je britanski medijski regulator Ofcom izjavio kako je ruski medij RT International na britanskom tržištu kršio pravila izvješćivanja u svojim informativnim programima, „ne očuvavši nužnu nepristranost“.

RT je odmah odgovorio kako je u najmanju ruku razočaran takvim zaključcima britanskog regulatora i izjavio kako on, upravo suprotno, poštiva sve norme profesionalizma i „izvješćuje u skladu s pravilima britanskog regulatora“.

Ruski odgovor nije trebalo dugo čekati. Tamošnji državni medijski regulator Roskomnadzor izjavio je u petak, 21. prosinca,  kako već danas počinje procedura provjere kanala BBC World News, koji djeluje na teritoriju Ruske Federacije, kao i internet-resursa BBC-ja, tj. utvrdit će se, je li njihovi objavljeni materjali odgovaraju ruskim zakonima. Pri tom se kaže kako je ta odluka povezana sa sinoćnjom odlukom britanskog medijskog regulatora o kanalu RT.

Kada će istraga biti gotova nije priopćeno. Međutim, očito je jasno kako se čeka novi britanski potez i da će ruska odluka, sasvim sigurno, biti njemu identična.

To proizlazi i iz današnjih riječi glasnogovornice ruskog Ministarstva vanjskih poslova Marie Zaharove,  koja je odluku ruskog regulatora nazvala već dugo pripremanom. „Meni je jako žao dopisnika BBC-ja, od kojih su mnogi istinski profesionalci. … Ali grubo miješanje britanske vlade u aktivnosti ruskih medija … ne ostavlja drugog izbora, osim identičnog odgovora“, izjavila je Zaharova.

Aktivnost RT-ja u Velikoj Britaniji već duže vrijeme izaziva negativne reakcije tamošnjih vlasti i političara jer ta televizija često prenosi vijesti koje tumači suprotno stavovima službene britanske politike, a vrlo je aktivna i u objavljivanju kontroverznih dokumentarnih emisija i intervjua, između ostalih i s uglednim britanskim osobama iz javnog i političkog života, čija je karijera uglavnom završena, a čiji su stavovi vrlo neugodni po vladajuću strukturu u zemlji. Osim toga, gledanost RT-ja u Britaniji ne opada, već upravo suprotno – raste. S druge strane utjecaj BBC-ja koji djeluje na ruskom medijskom prostoru nikako nije usporediv s onim kojeg ima RT u Velikoj Britaniji, pa ovakva odluka britanskog regulatora, u kontekstu današnjih globalnih geopolitičkih procesa nikako ne treba izazivati iznenađenje. Naprotiv. Međutim, sada će više biti interesanto pratiti hoće li se i druge zapadne zemlje u kojima djeluje RT odlučiti za identičan korak ovom britanskom – po načelu „bratske solidarnosti“, kako se to često činilo u komunističkim zemljama prije raspada SSSR-a.

Ali strah od informacija koje prenose i tuđe stavove nikada nije dobro završilo. U vrijeme hladnog rata Zapad je upravo „istinom“ najviše udarao komunistički režim u SSSR-u koji se istine panično bojao i zabranjivao zapadne medijske informacije na teritoriju svoje države. Znamo kako je to završilo. A danas se čini kako se stvar potuno okrenula i da se Zapad sada boji tuđe „istine“ i nastoji je udaljiti od svojih građana, dok je, primjerice, vrlo malo poznato kako Rusija, usprkos uvriježenim stavovima o političkoj i medijskoj „diktaturi“ ima posebne, svima dostupne  sajtove na kojima de facto prenosi i na ruski jezik doslovno prevodi sve najnovije uratke brojnih najuglednijih i manje uglednijih zapadnih i ostalih svjetskih medija. Zato se čini kako Rusija sada „istinom“ udara na taj isti Zapad koji je to činio u vrijeme hladnog rata. Uostalom, vjerojatno nije slučajno da je ruski čelnik Vladimir Putin baš jučer, na svom redovitom godišnjem susretu s domaćim i stranim novinarima, izjavio, kako je „istina najveća snaga“.

0 komentara

You may also like