Berlin prislio europskog satelitskog operatera da prekine emitiranje “Russia Today DE” kanala

Europski satelitski operater Eutelsat uklonio je 24-satni Russia Today (RT) DE kanal na njemačkom jeziku sa svoje platforme pod pritiskom Berlina. RT je taj potez nazvao nezakonitim. Njemački medijski regulator MABB (Medienanstalt Berlin-Brandenburg) prisilio je europski servis Eutelsat danas da ukloni emitiranje RT-ovog novog moskovskog kanala na njemačkom jeziku RT DE sa svog satelita 9B.

“Neprikladno je da njemačko regulatorno tijelo, MABB, prekoračuje i ignorira Europsku konvenciju o prekograničnoj televiziji, prisiljavajući Eutelsat da ukloni RT DE s operatera isključivo zbog nepotkrijepljenih i činjenično manjkavih tvrdnji njemačkog regulatora”, istaknuli su iz RT-a. “Vjerujemo da se radi o nezakonitom pritisku i uvjereni smo da će ovaj postupak biti ispravljen od strane suda. Tražit ćemo sve moguće pravne lijekove protiv njemačkog regulatora, a naša publika može nastaviti pristupati našem sadržaju na više platformi i na internetu”, navodi se.

Eutelsat pokriva srednju i istočnu Europu, a posebno je popularan među Nijemcima. Tvrtka sa sjedištem u Parizu rekla je da je reagirala kao odgovor na obraćanje Berlina i Europske regulatorne grupe za audiovizualne medijske usluge, koji su inzistirali da se emitiranje RT DE-a mora prekinuti. MABB tvrdi da RT DE mora dobiti njemačku licencu za emitiranje kanala uživo na svojoj web stranici de.rt.com. Regulator je rekao da RT ima rok do 30. prosinca da objasni zašto radi bez odgovarajuće dozvole u Njemačkoj. RT je dosljedno negirao bilo kakvu nepravdu, ističući da, dok je kanal na njemačkom jeziku, RT DE se ipak emitira iz Moskve od strane tvrtke ANO TV-Novosti. Većina osoblja kanala od oko 400 ljudi također radi u ruskoj prijestolnici.

Sami signal za RT DE dolazi iz Srbije. Kanal je dobio dozvolu za emitiranje 6. prosinca 2021., a vrijedi do 2029. godine. Iako Srbija nije članica EU, i Beograd i Berlin potpisnici su Europske konvencije o prekograničnoj televiziji (ECTT). Njemačka je taj sporazum ratificirala 1991., dok je Srbija potpisnica od 2010. godine. Članak 4. ECTT-a navodi da stranke “jamče slobodu prijema i neće ograničavati reemitiranje programskih usluga koje su u skladu s odredbama ove Konvencije na svojim teritorijima.”

RT se suočio s brojnim preprekama u pokušaju pokretanja TV kanala uživo usmjerenog na njemačko tržište. Sredinom kolovoza odbijen je zahtjev za izdavanje dozvole za emitiranje na njemačkom jeziku u Luksemburgu. Više medija izvijestilo je da je vlada u Berlinu utjecala na odluku, iako je kancelarka Angela Merkel to službeno opovrgla. Ranije ove godine frankfurtska banka Commerzbank također je ugasila račune RT DE, bez objašnjenja. Nekoliko drugih njemačkih banaka također je odbilo poslovati s emiterom. RT će se “boriti” za pravo svog njemačkog kanala na emitiranje bez obzira na “što donosi sutra” čak i usred “pritisaka bez presedana”, smatra Anna Belkina, zamjenica glavnog urednika mreže, koja kaže da je zakon na njihovoj strani.

Također, jučer je Putin zatražio od Macrona da prestane s “diskriminacijom” RT medija. Naime, Pariz je zabranio emitiranje ovog kanala uz opravdanje da je medij osnovan i održavan od strane ruske države i da kao takav promiče propagandu Kremlja. Kanal su, također, zabranile Litva i Latvija.




Komentari

komentar





You may also like