Djelatnici laboratorija za virologiju u Wuhanu hospitalizirani prije prvog službenog slučaja: objavio WSJ

The Wall Street Journal, jedan od najstarijih i najpoznatijih medija u SAD, jučer je objavio kako su tri djelatnika Instituta za virologiju u Wuhanu bili hospitalizirani “sa simptomima sličnim Covid-19, ali i drugim sezonskim bolestima” i to u studenom 2019. Objavljenu informaciju WSJ temelji na obavještajnom izvješću službi iz SAD-a koji nije javno objavljen. Obavještajni dokument je, navodno, vrlo precizan što se tiče vremena hospitalizacije, tijeka bolesti i prepoznatih simptoma.

Inače, institut za virologiju u Wuhanu najveći je takav institut u Kini i jedan od dva instituta koji imaju najvišu biosigurnosnu zaštitu (razine 4). Bavili su se, među ostalim, i koronavirusima iz šišmiša.

Službeni prvi zaraženi čovjek je detektiran 1.12.2019. a dovodi ga se u vezu s tržnicom Huanan u Wuhanu. Tek 31.12. je Kina javno objavila što se događa. Ukoliko su troje hospitaliziranih o kojima WSJ piše zaista zaraženi COVID-19, to bitno otvara debatu o nastanku COVID-19 što je visoko politizirana tema. Na prijem, Kina i Australija su ušle u trgovački rat, među ostalim, i zato što je Australija zatražila bolje ispitivanje uzroka pandemije.

Iz Kine su na objavu WSJ odgovorili kako je riječ o “potpunoj laži”, a iz instituta su rekli kako nemaju informacije o troje hospitaliziranih i kako ne znaju odakle su došle te informacije.

Stav službene znanosti i Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) jest da je virus vrlo vjerojatno prirodnog porijekla i da je teza o virusu koji je slučajno “pobjegao” iz labosa “vrlo slabo vjerojatna”. U veljači ove godine WHO je u suradnji s Kinom zaključio u istrazi da je gotovo nemoguće da je virus nastao u labosu u Wuhanu. Ipak, i direktor WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus rekao je za Bloomberg kako teza o incidentu u laboratoriju, iako slabo vjerojatna, “nije adekvatno istražena”.




 

 

Komentari

komentar





You may also like