Izvješće o neprijateljima slobode medija: uvršteni Orban i Bolsonaro

Reporteri bez granica (RSF) objavili su godišnju analizu o neprijateljima slobode medija. Na listi su 37 čelnika država i vlada koji se služe različitim načinima kako bi medijsko izvještavanje podredili svojim interesima.

Po prvi puta se na listi našao i čelnik neke od zemalja EU. Riječ je o mađarskom premijeru Viktoru Orbanu.

“Otkako su Viktor Orban i njegova stranka Fidesz došli na vlast 2010., korak po korak su stavljali medije pod svoju kontrolu. Javni mediji centralizirani su u državnom medijskom holdingu MTVA koji uključuje i jedinu mađarsku novinsku agenciju MTI. Regionalni tisak u potpunosti je u vlasništvu poduzetnika koji su prijateljski naklonjeni Orbanu, od ljeta 2017. U jesen 2018., gotovo 500 provladinih medijskih tvrtki spojeno je u holding kako bi se centralno koordiniralo njihovo izvještavanje”- objavili su iz RSF, francuske udruge koja se 35 godina bavi medijskim slobodama u svijetu. RSF objavljuje svoj popis “neprijatelja slobode medija” od 2001. godine.

Osim Orbana, na listi se prvi puta našao i brazilski predsjednik Jair Bolsonaro koji često napada medije u svojim istupima, ali i saudijski princ Mohammed bin Salman koji je naredio ubojstvo Jamala Khashoggija, novinara Washington Posta koji je kritizirao saudijsku vlast.

Čelnica Hong Konga Carrie Lam također je nova na popisu. Ona se našla na popisu zbog suradnje s Kinom koja sve jače guši medije, aktiviste, pravnu i zakonodavnu strukturu u Hong Kongu. Nedavno je 500 policajaca upalo u urede medija Apple Daily koji je bio simbol borbe protiv utjecaja Kine, a sada je ugašen.

Komentari

komentar




You may also like