SAD blokirale više web stranica medija bliskih Iranu!

Internetske stranice nekolicine iranskih medija su nedostupne i blokirane. To su stranice najvećeg iranskog medija Press TV, stranice televizijske mreže Al- Alam, medij Huti skupine bliske Iranu koja se nalazi u Jemenu (medij Almasirah) i još nekoliko manjih medija. U momentu dok čitate ovaj članak, moguće je da su stranice odblokirane.

Kada se pokuša posjetiti navedene stranice, piše da su “zaplijenjene” od strane američke vlade u suradnji s FBI, a naveden je i službeni broj naloga po kojem je donesena takva odluka. Valja spomenuti da su blokirane samo stranice koje su u domeni američkog zakonodavnog sustava i završavaju na “.com” ili “.net”, dok je Press TV s iranskom domenom “.ir” i dalje dostupan.

Blokirane su i neke šijitske stranice bliske Iranu i iz zemalja kao što su Nigerija i Azerbajdžan. Zakon prema kojem je donesena odluka, a koji je naveden na blokiranim stranicama se odnosi na posebne predsjedničke ovlasti u slučaju “neobične prijetnje ili u slučaja proglašanja pitanja od nacionalne sigurnosti”.

Iz blokiranog medija Almasirah su objavili preko drugih kanala kako ovo “otkriva, još jednom, laž slogana o slobodi izražavanja i drugih fraza promoviranih od SAD, ali i ukazuje na njihovu nemogućnost da se suoče s istinom.”

Niti iz SAD-a, niti iz Irana još nema službenog objašnjenja ni komentara. Stoga postoji mala šansa da je ovo djelo nekog drugog aktera koji se predstavlja kao SAD. Ipak, u listopadu 2020. je Trump naredio blokiranje 92 stranice jer ih je prozvao “lažnim vijestima” koje šire “kampanju dezinformacija” u službi Iranske revolucionarne garde. Stoga, ako je ovo opet djelo službenog Washingtona, tada je zasigurno riječ o informacijskom ratovanju i napadu na medijske slobode.

Komentari

komentar




You may also like